14 februari 2011

graviditet

Tänk vad tiden går fort, torsdagen den 20 januari fick jag reda på att det ligger en liten knodd i min mage. Det är säkert jätte svårt att vara en ung förälder men älskar man och vill något så starkt så kämpar man för det! Det här kommer inte vara någon dans på rosor men inte heller en dans på taggar, jag är stark och jag vet att jag kommer klara av det! Jag beundrar alla unga som har behållit sina barn, det är så sjukt starkt av dom. Men som jag brukar säga "kan dom så kan jag"

Jag hade funderat på att göra abort, men sedan den 4 februari när jag var på abort kliniken och gjorde UL så fick jag veta att jag var i vecka 18+2, inte alls vecka 14 som sköterskan hade gissat på innan jag gjorde UL. Och för att få göra abort när man gått så långt så behöver man tillåtelse från social tjänsten samt massa möten och sånt tjafs, det orkade jag inte med så jag sa till mamma att jag skulle behålla barnet. 

Den 8 februari så var jag på MVC och skrev in mej, hon tog lite blodprov och sådant också. Och eftersom jag den dagen hade gått in i vecka 19 så skickade hon iväg mej på ett UL i liljeholmen. På UL fick jag veta att allt var jätte bra med min bebis, den var frisk och alla organen och hjärnan och allt såg jätte bra ut. Och gissa om den rörde på sej? Haha mitt lilla hjärta sög på tummen också, så söt! Hon undrade om det var något jag ville veta och jag sa såklart att jag ville veta vilket kön det är. Först så knep den med benen men sedan när hon ruskade lite på magen så särade den på benen och man såg pung kulorna och en liten snopp som stack upp. Jag blev så lycklig och kan knappt vänta tills min son är här! Den 5 juli är han beräknad.

Idag den 14 februari är det alla hjärtans dag, jag ska på bio med min pojkvän, vad ska ni hitta på? :) Idag fyller min prins 5 månader i min mage, grattis på dej lillfisen, mamma vill ha dej här nu!!! 

Meningen med livet är att älska sig själv
tills den dag du får chansen att älska igen
födseln och döden
förseglar alla våra öden
så även när du ser dig själv i någon annan
kommer tiden stanna
Meningen med livet är att älska sig själv, tills den dag du får chansen att älska igen. Födseln och döden förseglar alla våra öden, så även när du ser dig själv i någon annan kommer tiden stanna. Vilka vägar våra liv än får, vem som änditt hjärta når, kommer du alltid älskas lika mycket som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar