20 februari 2011

20 februari

Hej på er, jag kom nyss hem från centrum, var och handlade åt mamma för hon ville inte gå ut i detta kalla väder, vad gör man inte för sin mamma liksom? :) Satt och tänkte idag att jag ska bli mamma, att jag om några månader kommer ha en son i min famn varje dag och bara mysa. Jag längtar så tills dagen han är här, vill att min lilla Collin ska vara här nu!! Fast en sak jag inte ser fram emot är förlossningen, är jätte rädd för den. Inte för att det ska göra ont eller något sådant utan att jag har värsta sjukhus skräcken, blir illamående så fort jag sätter foten på ett sjukhus liksom... Så jag hoppas att min lilla prins inte tar så lång tid på sej att komma ut så att vi får åka hem så snabbt som möjligt. Sen en annan orsak till att jag inte ser fram emot förlossningen är för att min pojkvän (pappan till våran prins) kanske inte kommer vara med under förlossningen, han åker till thailand den 12 juni och ska vara där i en hel månad :( hans mamma visste ju inte om att jag var gravid när dom bokade resan och nu är det ju försent. Collin är ju beräknad att komma den 5 juli, hoppas han kan vara kvar där inne tills den 12 juli, då har ju min älskling kommit hem.. Men jag har en  känsla i magen av att han kommer komma ut i slutet av juni, då får inte min älskling vara med på förlossningen. Och hur kul är det att se sitt barn efter alla andra? fy, nej min lilla prins, stanna i mammas mage tills den 12 juli! Jag är också jätte rädd att jag rent ut sagt ska skita på mej när jag föder, visst barnmorskan har ju sett värre saker än sådant men ändå, fatta vad pinsamt? Och jag vill liksom inte att min son ska ligga i mitt bajs, haha. Mamma sa att hon skulle proppa i mej laxeringsmedel eller vad det nu heter. Nog om den saken, idag gick jag in i vecka 21 :) min prins mår bra och han rör på sej då och då, konstigt nog så känns rörelserna starkare varje gång jag är med min pojkvän :p han kanske känner av att hans pappa är där, vad vet jag? Oj vilket långt inlägg det blev nu, hihi. Jag ska hoppa i myskläder nu och sätta mej i soffan med familjen och kolla på wallander som börjar snart, sen blir det till att borsta tänderna och smörja in magen och sedan hoppa i säng :) En bild på magen var det länge sen jag satte in så det kommer en idag :)

Pussar <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar