19 februari 2011

gravid frågor

Jag fick reda på att jag var gravid: 20 januari plussade jag! <3

Så här fick jag reda på det: Lång historia kort: Sen mens, köpte test som visade positivt

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet: Ringde min pojkvän (pappan till barnet), ringde mamma och sedan min syster.

Jag tror det kommer att bli: Hihi har redan tjuvkollat vad det blir, min prins!


Det här undviker jag att äta och dricka: Hm, jag undviker alkohol såklart och energidrickor, tycker inte om kött så speciellt mycket längre men man kan väl inte säga att jag undviker det med flit.

Lukter som jag inte klarade av i början: När någon stekte mat, och de flesta lukter som luktar illa överhuvudtaget fast som man inte har reagerat lika starkt på förut...

Första gången det rörde sig i magen: Hm, det var för två veckor sedan jag kände att det rörde sej i magen (vecka 18+2). Fast när jag kände det ordentligt var när jag gjorde ultraljud den 8 februari, var då i vecka 19.

Första gången det började sparka ordentligt: Det har inte börjat sparka sådär ordentligt än, känner bara små sparkar lite då och då.

Musik jag spelar för bebisen i magen: Ingen speciell, brukar inte lyssna på musik..

Magen började synas: Ganska tidigt tyckte jag, fast ingen annan tänkte på det.. Nu när jag är i vecka 20+5 så ser andra om jag har linne på mej.

Såhär kände jag vid ultraljudet: Det var underbart! Fick tårar i ögonen och kunde inte sluta fnittra, han var så fin!!

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Har inte fått höra det än, men ska till MVC på onsdag så då kommer jag få höra det.

De första mammakläderna var: Jag har bara använt mamma mjukis byxor och en kofta, men jag har mer mamma kläder i garderoben :)


Mina favoritmammakläder:  Mina mamma mjukis byxor, så sköna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar